image

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8
Zápis do 1. třídy ZŠ
9 10
Konzultační den 3. čtvrtletí
Výsledky zápisu k povinnému základnímu vzdělávání dle registračních čísel
11 12 13
14 15 16
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
17
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Veselé velikonoce 2025
18
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Veselé velikonoce 2025
19
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Veselé velikonoce 2025
20
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Veselé velikonoce 2025
21
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Veselé velikonoce 2025
22
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Izabela Benešová z 5. ročníku zvítězila v krajské výtvarné soutěži
Výsledek náhradního termínu zápisu do ZŠ
23
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel_učitelka 1.st. ZŠ
Výsledek výběrového řízení na pozici učitelky 1. stupně
24
Finálový turnaj FAČR základních škol v Nymburku!
Velký úspěch a zisk STŘÍBRA ve finálovém turnaji Poháru FAČR základních škol v Nymburku
25
Finálový turnaj FAČR základních škol v Nymburku!
Velký úspěch a zisk STŘÍBRA ve finálovém turnaji Poháru FAČR základních škol v Nymburku
26 27
28 29 30 1 2
Ředitelské volno 2. a 9. května 2025
Úspěch Jimramova v soutěži Zlatá včela v Kraji Vysočina
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Celoroční enviromentální projekty ZŠ Jimramov

Celoroční enviromentální projekty ZŠ Jimramov



Celoroční environmentální projekty ZŠ Jimramov

V naší škole učíme žáky mnoho dovedností potřebných pro život. Příkladem toho jsou projekty deváté třídy v předmětu Cvičení z ekologie.

Na začátku školního roku se žáci zabývali tématem klimatické změny a společně přemýšleli, co konkrétního by škola mohla udělat, aby jí předcházela. Žáci se rozdělili do několika skupinek a každá pracovala na svém projektu.

Projekt Biodiverzita ve školním lese

Nejdříve čekal žáky průzkum našeho školního lesa. Les se nachází za školní jídelnou a je rozdělený na dvě části. První část je neoplocená a rostliny zde rostou bez našeho zásahu. Druhá část je oplocená a jsou zde zasazené stromy. To si žáci mysleli. Přišli na to, že cesta k lesu je zarostlá a oplocená část je zarostlá trávou, ostružinami a stromů je asi čtvrtina. A že je zde skála a moc vody se zde neudrží.

Vymysleli plán – vytrháme ostružiníky, zasadíme stromy, vybudujeme ptačí budky, netopýří budky, hmyzí hotel, zpevníme cestu, pan školník pokácí dva uschlé stromy a les se bude 1x za měsíc kontrolovat. Setkali se s panem starostou a svůj projekt mu představili. Pan starosta s projektem souhlasil.

Co si žáci naplánovali, dodrželi. Vytrhali ostružiníky, zasadili stromy, do prostoru umístili 6 ptačích budek, netopýří budku a 2 hmyzí hotely. Pan školník pokácel dva uschlé stromy, které slouží jednak ke zpevnění cesty, ale leží i mezi stromky, protože se v jejich okolí drží vlhko a jsou domovem pro živočichy.

Projekt Biodiverzita ve školním lese zaštiťuje organizace Lipka.

Projekt Clim-E-Do

Skupina žáků se za podpory vedení školy rozhodla vybudovat na školním pozemku biozahradu pro zvýšení druhů rostlinných i živočišných organismů. Místo zeleného trávníku chtějí žáci kvetoucí a plodící stromy a zeleninu. Žáci vypracovali několik návrhů a potom je dali dohromady. Sestavili také rozpočet. Svůj projekt představili panu starostovi. Moc se mu projekt líbil a podpořil jej. Chaloupky pro žáky připravili únikovou klimatickou hru.

Svůj projekt žáci sdíleli se svoji tandemovou rakouskou školou. A zahrada od března začala postupně růst na školním pozemku. Žáci vytyčili záhony, zasadili 4 ovocné stromy. Společně se spolužáky z nižších ročníků vybudovali 6 zeleninových záhonů a záhon s beztrnnými ostružinami a rybízy, bylinkovou pyramidu a odpočinkovou zónu.

V rámci projektu Clim-E-Do se žáci 9. třídy setkali v Chlumu u Třeboně s tandemovou rakouskou školou. Společně strávili odpoledne seznamovacími aktivitami, představováním svých klimatických projektů, týmovou hrou "Hunting ghost game", opékáním buřtů a zpíváním písní.
Druhý den zažili naši žáci výlet v Rakousku v ekologickém centru Unterwasserreich. Viděli mikroskopické vodní organismy, krmení vyder a vyšlápli na schody do nebe. Po oba dny bylo slunečné počasí a žáci si výlet náramně užili.

Projekt Clim-E-Do zaštiťuje organizace Chaloupky.

 Projekt Školní jídelna

Skupinka 4 žáků se nechtěla vzdát svého tématu Školní jídelna. Chtěli vidět, jak to ve školní jídelně funguje a chtěli snížit vznikající stopu oxidu uhličitého pomocí zavedení více vegetariánských jídel.

Nejdříve zjišťovali, jak školní jídelna funguje a jak funguje spotřební koš. Dále zjišťovali, odkud se jídlo do školní jídelny dováží a zpovídali své spolužáky, kdo by chtěl více vegetariánských jídel ve škole. Vytvořili také malou kuchařku s vegetariánskými pokrmy.

 Projekt Výživa sportovce

Děvčata, která se více zajímají o chemii se pustla do projektu „Výživa sportovce“. Zjišťovala, jak se liší výživa sportovce od výživy běžného člověka. V hodinách chemie si všichni žáci vyzkoušeli důkazové reakce cukrů, tuků a bílkovin. Děvčata potom vyzpovídala Šárku Kašpárkovou a její stravovací návyky. Děvčata si přichystala scénku, kterou nacvičila do soutěže v Pardubicích.

 A jak naše projekty dopadly, co se povedlo a kde to vázlo.. A kdo konkrétně za nimi stojí se přijďte podívat 4. 6. 2025 do školního sálu od 15:00. Uvidíte i prezentaci dějepisného projetu Příběhy našich sousedů a slavnostně otevřeme školní biozahrádku a můžete se projít i do školního lesa.

 

Jitka Macenauerová, koordinátorka enviromentální výchovy ZŠ Jimramov