image

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2
Ředitelské volno 2. a 9. května 2025
Úspěch Jimramova v soutěži Zlatá včela v Kraji Vysočina
3 4
5
Cena oběda pro cizí strávníky
Sběr papíru 2025
Tvořivé dílničky ke Dni matek a komentované prohlídky školy
6
Sběr papíru 2025
7
Sběr papíru 2025
8
Sběr papíru 2025
9
Sběr papíru 2025
10
Sběr papíru 2025
11
Sběr papíru 2025
12
Sběr papíru 2025
13
Sběr papíru 2025
14
Zápis do mateřské školy pro školní rok 2025-2026
Sběr papíru 2025
15
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
16
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
17
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
18
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
19
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
20
Sběr papíru 2025
Výběrové řízení na pracovní pozici učitel/učitelka MŠ
21
Sběr papíru 2025
22
Sběr papíru 2025
23
Sběr papíru 2025
24
Sběr papíru 2025
Dětské rybářské závody O pohár kapříka Metlíka
25
Sběr papíru 2025
26
Sběr papíru 2025
27
Sběr papíru 2025
28
Sběr papíru 2025
Ondřej Sadílek se umístil na 3. místě v krajském kole soutěže "Požární ochrana"
29
Sběr papíru 2025
30
Sběr papíru 2025
Nabídka pracovního místa na "VEDOUCÍ ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ"
31
Sběr papíru 2025
Nabídka pracovního místa na "VEDOUCÍ ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ"
1
Sběr papíru 2025
Nabídka pracovního místa na "VEDOUCÍ ŠKOLNÍHO STRAVOVÁNÍ"
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Základní informace

Základní informace

Charakteristika školy

Naše plně organizovaná škola je dominantou městyse Jimramova a je umístěna ve čtyřech vzájemně propojených budovách v okrajové části městyse mimo hlavní komunikace. Historická hlavní budova pochází z roku 1910, 1. 9. 1986 byla zahájena výuka v přístavbě školy a 1.9.1989 otevřena další budova se školní jídelnou, v přilehlých prostorách byla následovně zřízena školní družina. Od roku 1996 uvolnila ZŠ některé prostory mateřské škole. Závěrečnou tečkou byla stavba nové moderní tělocvičny s posilovnou. Všechny budovy jsou vzájemně propojeny spojovacími chodbami a žáci tak mají vše k dispozici pod jednou střechou. K 1.lednu 2001 byla zřízena Základní škola Jimramov a Mateřská škola jako příspěvková organizace. ZŠ a MŠ spolu velmi dobře spolupracují a veškeré změny jsou realizovány tak, aby je mohly využívat obě součásti. Postupně docházelo k další modernizaci budov, která je spojená s plynofikací, vybudováním víceúčelového hřiště společně s učebnou v přírodě s pergolou a zahrady pro děti mateřské školy. V prostorách školy se nachází učebna informatiky, jazyková učebna, knihovna, odborné učebny přírodopisu, fyziky a chemie, výtvarná dílna a cvičná kuchyně. Všechny třídy jsou vybaveny dataprojektory, odborné učebny interaktivními tabulemi. Učitelé i žáci využívají mobilní počítačovou učebnu, jejíž kapacita je stále rozšiřována.

Celková kapacita školy je tři sta žáků, v poslední době je její naplněnost lehce nad polovinou. Školu navštěvují děti ze čtrnácti obcí. V několika případech navštěvují 1. stupeň i žáci z obcí, v nichž je zřízena málotřídní škola. Do 6. ročníku mohou přicházet žáci z málotřídních škol v Unčíně, Dalečíně a Věcově, škola je nakloněna i všem ostatním příchozím.

Současná kapacita mateřské školy je šedesát pět dětí, školní družina má kapacitu 60 dětí. Téměř všem dětem 1. stupně je umožněno trávit dobu před vyučováním i po vyučování do odjezdu autobusů pod dohledem vychovatelek ve školní družině. Stejně tak i do mateřské školy nemají rodiče problém s přijetím dětí.

Pedagogický sbor v současné době tvoří dlouholetí zkušení pedagogové, postupně ho doplňují i mladí učitelé a učitelky a pedagogický sbor se tak postupně obměňuje. Ve škole pracuje poradce pro volbu povolání, metodik prevence sociálně patologických jevů, koordinátor ICT, koordinátor pro environmentální výchovu a nově i psycholog. Všichni pedagogové prošli školeními počítačové gramotnosti, všichni na 1. stupni a někteří na 2. stupni jsou proškoleni v práci s žáky s podpůrnými opatřeními, tři učitelky mají vystudovanou speciální pedagogiku. Škola se věnuje podpoře nadaných žáků a v poslední době zesílela podpora a pomoc dětem s odlišným mateřským jazykem.

Škola spolupracuje s centry prevence . Pedagogové vzájemně spolupracují na školních projektech, škola se zapojuje do celostátních i mezinárodních projektů. Pořádáme také kulturně-vzdělávací, ozdravné a sportovně zaměřené pobyty v zahraničí, každoročně kulturně-historické exkurze, plavecký výcvik, lyžařský kurz, pro žáky 6. ročníku dvoudenní adaptační pobyt, atd. Třídní kolektivy vyjíždějí na řadu exkurzí, pracují na projektech zaměřených na tvorbu kolektivu, týmu a respektování druhých. Na velmi dobré výsledky žáků ukazují testování žáků a školy firmou SCIO, ČŠI a dalších organizací. Škola je úspěšná v řadě sportovních soutěží, tvořivých a vědomostních, o čemž svědčí přední místa v okresních i krajských kolech olympiád.

Vzděláváme se podle Školního vzdělávacího programu „Vědět je in“ , který je stále ověřován a upravován tak, aby odpovídal moderním trendům vzdělávání.